Thursday, September 21, 2006

Regina Regiei Romanesti

Catalina Buzoianu. Am vazut cel mai recent spectacol al ei de la Bulandra. A fost pentru mine o intoarcere in timp, la vremurile in care vedeam de cate trei patru ori spectacolele ei de la Bulandra - 'Sase personaje in cautarea unui autor', 'Patul lui Procust'. Asta la Gradina Icoanei. La Izvor – 'Copilul ingropat', 'Chira Chiralina', 'Petru', la Mundi 'Pelicanu', la Teatrul Mic 'Pescarusul'. Insa adevaratul feeling era la Bulandra Gradina Icoanei. Acolo se crea o intimitate profunda cu viata spectacolului. Nici nu as sti sa definesc emotia cu totul speciala pe care o traiam acolo. Era ceva complet: gand, frumusete, umor, muzicalitate. Le-am regasit in 'Richard al III-lea se interzice'. M-am tot gandit, dupa atata vreme si atatea alte spectacole, daca as mai vibra la spectacolele Reginei. M-am gandit ca poate era o emotie care apartinea acelei epoci si ca intre timp a trecut la 'stergeri de praf'. Nici urma de praf.

6 comments:

Anonymous said...

ca bine zici. daca erau cu adevarat emotii erau la bulandra (gradina icoanei) si tnb ( sala de la subsol, acum numita camil petrescu. ceva magic!
si cum as putea uita zecile de vizionari la desavirsita piesa "tacimuri de pui"?

Anonymous said...

cu adevarat desavarsite "tacamurile de pui"! Amin!

Ionuka said...

haha: TORA!
mor de ras.

k. said...

Si tu, tora, te-ai delectat cu 'Tacamuri de pui'?

Anonymous said...

tacimurile sint cele mai bune din viata mea.
si cine poate uita scena cind iubita Tora o invita pe mega iubita Luminitza la o ceasca de otel de vodca, pe bancutza, sub clar de luna si acord de Iglesias (Hulio)????
eu niciodata, NICIODATA.

(acum imi aduc aminte de drumul facut in dubitza cu Tora de la ea de acasa "stau la gragina zoologica" glumea ea -sta linga; o casa melancolic tzaraneasca cu muscate in grinda-
-si cum nu stia sa trimita un sms-
-si cum imi spunea ca le da carti la colege sa aiba despre ce vorbi cu ele
- si cum, cind ne-am desaparit din colaborarea de 2 zile imi spuse ca ii pare rau ca puteam vorbi despre atitea.

Anonymous said...

o iubim pe Tora!