Tuesday, September 05, 2006

Fabulous July

Acum, in acest bland inceput de septembrie, tin sa astern cateva lucruri despre luna, cu larghete, iulie. A fost una din lunile de o neasteptata, calma, luminoasa frumusete. A fost o luna de-a dreptul fericita, continuu si nestingherit fericita.
**
Ziua de la Vidra, cand de cum am ajuns in casa de pe deal a oamenilor, am fost asezati la masa, fara sa stim prea bine ce cautam acolo. Nelipsita tzuica. Dupa care povestile etnologilor care au lucrat acolo. Apoi muntii din jur – se vedeau patru varfuri. Biserica de lemn, cimitirul, intr-o liniste mormintala, gorunul.
**
Dupa-amiaza spre seara cu inflexiuni rozalii din curtea scolii de la Semlac, cu Peter, Simona, John. Bautura cu aparenta de jeleu, efect imediat. Jovialitatea unor oameni care cu cateva ore inainte prezentau stratigrafii complicate, tabele, arheologii.
**
La Moneasa, cele doua zile de festival al clătitelor, cu Linda, Lisa, Toma, Marius, Zoli in verva si protector. Noapte cu furtuna, in camera de hotel. Zoli care a dormit la baza de tratament. La strand, cu Linda, la umbra. Vremurile cand eram mici au revenit deodata, m-au linistit.
**
La Timisoara cu Marian, o alta Timisoara, cu Marian. La cofetarii pe strada cofetariilor; dichisul de la cartureşti; cu Sorin pe terasa de la opera, intunecandu-se pe noi, facand poze; pe terasa la Club XXI, pranzind pe furtuna; cinci ore in Unirii, urmarind copii, porumbei, fotografiind batrani, spargandu-ne de ris; cafeaua de la D’Arc; noaptea in gara la Arad si sumbra presimtire a babei care putea muri sub ochii nostri.
**
Diminetile, spre pranz, cu tata, pe terasa de la cofetaria Astoria, unde se pot auzi cele mai anacronice si haotice muzici – Demis Roussos, Santana, Celine Dion (cantecele în franceza), Kelly Family, Voyage, Voyage, Al Bano, Guns’n’Roses, intr-un playlist mereu acelasi, pe care il stiu deja pe dinafara.
**
La Dezna, la d. şi d., casa lor pictata, munca lor. Scenariile mele, linistea inchipuita, randuita după reguli arhaice, iubirea.
**
La Ghioroc, cu Marius, Sorin, Deiu, Calin. Momentul de inserare care invaluia toate lucrurile intr-o lumină gratioasă. Noaptea de la Ghioroc, cu Marius, Linda, Lisa, prietenii lor, nightswimmingul intarziat, anxios si totusi necesar. O alta după-amiaza la Ghioroc, cu Marius, Mihai, Anca si Ovidiu, un cuplu frust, deschis. Fascinatia mea periferica pentru gravida care s-a aruncat in apa si a inotat mult, craul.
**
Noaptea la Minis, de ziua lui Marius, cand am vorbit la telefon cu Ionuka, am dansat in curte pe Faithless - Insomnia si Linda imi explica cum ca e mai bine sa dansezi cu o economie a miscarilor.
**
Middlesex, Antony and the Johnsons, Sigur Ros, Royksopp, Gnarls Barkley, Bob Sinclar.
**
Si serile, una dupa alta, ca la serviciu („aveti scutire?”) din curtea de la Joy’s, pe care iar o stiam pe de rost, fiecare colt. Ne miram cu Marius cand mai aparea un element nou, gen un bec. Familiaritatea prea familiara a acelui loc, infinit de micile derapaje de la ritualul obisnuit. Personajele care se perindau la masa noastra, mereu aceeasi. Entuziasmul lui Marius, egal de insufletit, cu fiecare om care intra, desi la fel intra si cu o seară in urma, si cu doua... „Uite cine vine! Covalciuc!” Berea mereu aceeasi – Marius ciuc, eu ursus. O nonsalantă a repetitiei.

3 comments:

unda said...

Am crapat de ras la "cand mai aparea un element nou, gen un bec". La fel eram eu in Sakura (din TM), pe cand avea canapele si eu eram in liceu.

Anonymous said...

abia acum imi dau seama ca nu ai adus aminte nici tu nici eu de noaptea la hotelul "cina"
(http://i106.photobucket.com/albums/m251/fluviumm/NewImage.jpg)
unde am "capturat" acel succes de casa; cu doamnele mega excitate mai mult de frica ca vor cadea cu pizda goala din cer.
iar, nu am cum sa nu iti marturiesc ca in fiecare zi imi dau peste mina sa nu pun celalalt video pe youtube. cel la care era sa imi dau duhul cind l-am vazut si la care rid rid si acum ca un epileptic.

k. said...

Apreciez datul peste mana, desi, recunosc, si eu rid de nu ma adun.