Tuesday, September 23, 2008

fals, ma mai stresez, si inca cum

chiar azi m-am stresat de trei ori, deci din trei motive, care au oarecare legatura cu viata mea, asta ca sa nu se inteleaga ca m-as stresa ca tot mai multi oameni (tineret) isi fac sleeve.

motivele.
1.ca tot felul de oameni care se autodenumesc 'artisti' si chiar fac ceea ce indeobste se numeste 'arta' se cred deosebiti de restul lumii, si nu inteleg de ce. sa va spun. eu inainte eram in 'lumea artistilor' si era o lume suficienta siesi in care, credeti-ma pe cuvant, e mult mai usor sa traiesti decat in lumea de neartisti. daca artistul exprima 'angoasa lumii contemporane' el are si sentimentul de superioritate ca numai el si alti artisti asemeni lui resimt aceasta angoasa. fals. ceilalti o resimt si mai mult, pentru ca ei nici macar nu sunt artisti care sa fie admirati de alti artisti. sau detestati, dar si detastarea asta e doar intre ei, in 'lumea artei', care, trebuie sa o spunem, nu are consecinte in viata reala, chiar nu are si asta e.
1'.ca pentru a fi artist trebuie sa ai doar insistenta de a te autodenumi artist si a denumi produsele tale arta si pana la urma daca ai tupeul sa insisti suficient de mult cativa oameni o sa te si creada, daca mai ai si conexiunile de rigoare si vin banii si afisele si tot restul, gata esti artist si ceea ce faci tu se va denumi de acum inainte arta.
1''. precizare. precizare 1, eu recunosc existenta unor talente gigantice dar ele sunt f. rare si precizare 2, sa nu se creada ca tot acest mic capitol este rodul frustrarii mele personale ca eu nu sunt 'artista', pentru ca nu e cazul, eu am aflat destul de timpuriu ca nu sunt un talent gigantic si nu mi-am alimentat, asumat, nici insistenta despre care vorbeam.

2.ca am venit aici in amerika fix acum pe vreme de recesiune si lucrul asta ma afecteaza deocamdata nu direct, desi si direct, normal, ca totul e mai scump, dar la moral. peste tot numai asta auzi, cea mai mare rata de inflatie din ultimii cinci ani, scade calitatea vietii etc etc etc. am citit intr-un ziar ca o experta spunea ca de fapt lucrurile nu stau asa de rau, dar noi oamenii de rand simtim the emotion of the market.

3.ca nu am inteles un anume comportament al cuiva de care eu depind aici si asta ca asta dar nu stiu cat de evident am facut lucrul asta, in timpul derularii comportamentului. pe langa asta, cum mereu ma indoiesc, pe baza faptului ca orice lucru poate fi privit din mai multe unghiuri, intervine si confuzia asupra comportamentului adecvat. eu se pare ca am un unghi, alta pers. alt unghi si eu nu stiu care e adevarul. normal ca am credinta ca adevarul e de partea mea, insa atunci ar trebui sa actionez cumva in linia acestui adevar, iar daca actionez lucrul asta mi-ar complica pentru moment viata, ceea ce nu doresc. cred ca abordarea optima e sa cred in continuare ca lucrurile stau asa cum le vad eu ca stau si daca alta persoana crede altfel fie spun lucrurilor de nume (daca imi permit) fie tac gratios (daca nu imi permit), cel putin asa am stabilit cu philippe. dar uneori nu ma pot retine si atunci asta e, nu ma pot retine, si asta e.

No comments: