Wednesday, September 10, 2008

Mana sus cine e in armonie cu universul

am mai citit pe net si mi-am dat seama ca nu budismul ma asteapta ci taoismul. wu wei: man must place his will in harmony with the natural universe.

cum am mai spus, eu cand aud asemenea propozitii fac crize. una se desfasoara chiar acum dar ea e interioara, ca sa fiu in armonie cu universul natural din jurul meu in care sentimentele si trairile sunt interioare. deci eu sunt bine, sa inteleg. sunt in armonie.

vointa mea s-ar indrepta acum spre starpirea soarecilor de aici ca deja corpul nu se mai poate contorsiona asa incat picioarele sa nu atinga podeaua. voi mai fi atunci in armonie cu universul? soarecii sunt desigur parte din univers. biroul meu e si el parte din univers. rezulta ca soarecii IN birou sunt parte din univers, si deci ar trebui sa fiu in armonie cu ei? ce sa faca vointa mea?

cum se mai pot si pronunta asemenea propozitii??

ceea ce vointa mea nu poate sa inteleaga este cum s-a ajuns ca occidentalul sa imbratiseze fara nicio opreliste sufleteasca sau intelectuala viziuni filozofice care au izvorat si s-au cizelat timp de sute de ani in cu totul alte spatii? eu cred ca budismul e foarte ok pentru un tibetan, sau taoismul pentru un east asian. occidentalul le ia pe toate laolalta mai pune si niste stiinta pe model bifidus esensis si gata: s-a ales cu o viziune despre lume si viata. ah coelho macar a avut atata minte cat sa si faca bani din asta.

eu inteleg nevoia de o lume inteligibila, ce nu inteleg e cum pot unii sa si-o satisfaca atat de simplu. mie mi se pare limpede: lumea de acum ne depaseste. eu una nici nu ma mai chinui sa o inteleg. ca sa fiu in armonie cu universul ar trebui sa stiu cu ce anume sunt in armonie, iar eu nu stiu pentru ca nu inteleg, de unde rezulta ca nu pot fi in armonie.

7 comments:

Anonymous said...

cred ca e important sa si vrei sa interpretezi armonia asta in diverse feluri. de exemplu, mie imi e o frica teribila de soareci, nu sila, frica, asa cum unora le e frica de serpi - deci m-am cutremurat auzind ca ai soareci si am sperat sa fie un fel de metafora. poate e un semn si trebuie sa il interpretezi ca univerrsul zice nu mai sta in casa asta cu soareci, fa ceva ca sa scapi de aici, muta-te, do something. Poate universul are frecvente, si depinde de tine sa o gasesti pe aia cu care poti fi tu in armonie.

apropo, ai citit/auzit ceva de Anthony Robinson?

Ionuka said...

vai, sa citesti cartea aia despre fr. seraphim rose, ca el o trecut printr-o faza destul de lunga budista si apoi taoista, si zicea ca numai l-a chinuit mai mult. si mai ales critica cum valorile si principiile religiilor astora au fost preluate in vest. ca nu au fost preluate in totalitatea lor, mai mult s-a preluat ce le convenea oamenilor.

k. said...

departe, si mie imi e la fel de frica, si imi e si megasila. ei nu sunt acasa ei sunt la birou. nu stiu ce semn sa fie asta :) nu am auzit de anthony robinson o sa caut pe net.

ionuka o sa citesc cartea sa imi scrii te rog titlul. exact asta e si problema mea ca vad cum se preiau toate filozofiile/teologiile astea de catre occidental. mai mult ca niste tehnici selfhelp, ce mi-e oprah ce mi-e dalai lama, exagerez poate, dar cam asa.

Anonymous said...

bai. mie, daca e vorba de soareci pe la picioare, mi se pare ca taoismul paleste crincen si subit. ma rog, o vreme.

eu optez pentru asta, urgentisim:
a. vorbeste cu administratorul de la job si zi-i ca sunt soareci si ca ei trebuiesc stirpiti de-acolo-sha. what the heck.
b. cumpara direct niste pastile euthanasiante pentru rozatori si pune-ti-le sub birou. (sperind ca nu vei fi data in judecata pentru vatamarea faunei locale.)

io atit am avut de zis. :)
I.

k. said...

s-a vorbit in nenumarate randuri; cand se neaga, cand se amana.

alexedi said...

nu ucideti Rozatorul Canadian!!!!

Anonymous said...

kill it. :>
I.