Thursday, July 10, 2008

rosy retrospection

eu ce sa fac daca idealizez trecutul? daca chiar mi se pare mai bun? nu, ca ma gandesc si ca poate nu era tocmai mai bun, atata numai ca acuma el nu ma mai atinge. trebuia sa ma fac istoric. cel mai mult dintre toate mediile profesionale pe care le-am intalnit mi-au placut arheologii. relaxati asa, fara cacaturi si dusmanii in ei, oameni pentru care niste pietre de acum 1467 de ani sunt mai importante decat orice ce se intampla azi. deci au detasarea. pentru ca asta cred ca ma seaca cel mai tare la oamenii din prezent: incrancenarea. cum se lupta ca niste animale in jungla pentru un os*. parca nu ar ajunge la toata lumea. pai si poate nici nu ajunge, la ce multi suntem acuma. iata, asta e un motiv clar pentru care imi place trecutul. erau mai putini oameni. cand vezi ce rarefiate erau strazile, cum nu se inghionteau, nu-si respirau oamenii unii la altii in ceafa. si normal, imi mai convine ritmul de atunci. e incredibil, ca am recitit din Jurnalul lui Jeni Acterian, cate lucruri faceau oamenii intr-o singura zi pe vremea aia. dimineata se intalnea cu N, apoi venea si Al. si H., stateau la masa, apoi venea B. invatau germana, seara ieseau la un teatru, ramaneau la cineva, se mai deprima cu Cioran, si inainte sa se culce citea un roman. incredibil. si noi acuma avem impresia ca facem tot timpul ceva, ne agitam, si la finalul unei zile efectiv nu stii ce sa treci in agenda jurnal.

*(iar eu sunt printre ei!! si imi vine sa zic tine-ti osul, hai, nu am nevoie, dar am si eu, asta e faza).

stiu ca erau nedreptati mai mari in trecut, si in ala comunist de la noi, si si in asta capitalist de aici, in rest nu cunosc. acuma societatea incearca sa puna totul la punct, asa incat nimeni sa nu fie exclus, ceea ce e nobil, insa asta doar alunga un minus, intelegeti?, nu pune niciun plus. asa cumva, sa ne fie putin bine la cat mai multi, nu mult bine la putini. haha, poate plusul trebuie sa il pun eu, ca doar am conditii, acuma mi-a trecut prin cap. sa ma gandesc deci ce plus sa pun*.

*(m-am gandit! acuma totul e sa nu ma razgandesc hihi).

1 comment:

Anonymous said...

poate trecutul pare mai bun pentru ca nu mai e, pentru ca poate il idealizam, dar mai sigur..pentru ca era intr-adevar altfel.