Saturday, July 12, 2008

is this love?

e aici un cuplu heterosexual de, cred ca, homeleshi. ea se imbraca in cel mai stupid mod cu putinta: o urma de cochetarie jalnica, o alta de saracie si jeg, o alta de nebunie pura. el ce sa mai zic. i-am vazut pe vaporas in cateva randuri. mi-a fost sila, asa cum imi e sila de saracia nordamericana, care nu are nimic, dar absolut nimic nobil sau artistic in ea. nu ii gasesti niciun farmec, dar nici unul. nici vreo justificare, in afara de cea patologica. in fine. i-am revazut pe vaporas si apoi pe strada de la balcon. acum mi s-a parut ca-i vad din nou, aciuiti in spatele blocului de vizavi, dupa gunoaie. nu stiu daca erau ei sau nu. s-au ridicat apoi si au plecat, doar pentru a se opri pe o banca mai incolo. ceea ce mi se pare totusi fascinant la ei e ca vorbesc unul cu altul tot timpul. nu se plictisesc impreuna. normal, nu discuta despre heidegger, nici despre advertising. prostii de-ale lor, de fapt de-ale oricui. insa vorbesc tot timpul. se inteleg perfect. nici nu mai stii ce sa crezi. cum au ajuns asa? era preferabil altfel? daca era altfel mai era la fel, in felul bun?

6 comments:

Anonymous said...

da' di ce, di ce? :) di ce n-are justificare saracia nordamericana?ma gindesc ca erau poate hippyotzi si i-o vomitat sistemul riguros...
I.

Anonymous said...

pe principiul ca e mai bine tanar si bogat decat batran si sarac, da, saracia nu are nimic fascinant de fapt si de drept....cat despre daca is this love - eu as zice ca "cam da". Adica daca am de vorba, daca vor sa isi imparta saracia si ratarea impreuna.....

k. said...

da posibil sa fie hipioti si tot nu are justificare, ca sistemul (vai, am ajuns sa vorbesc si eu de sistem hihi) se preteaza la schimbare, daca nu iti convine. te inscrii intr-o asociatie si lupti sa schimbi; daca nu exista asociatie, o infiintezi tu. nu exista nicio scuza, deci.

departe, de fapt si de drept nu mai are, 'cam nicaieri', da la noi parca parca a mai supravietuit ideea aia boema a intelectualului care a citit biblioteci dar salariu, se stie, e de mizerie, ca asa e. oricum cred ca e pe duca si la noi nu atat categoria, cat bruma de prestigiu si respectabilitate pe care o mai avea.

alexedi said...

si asa si trebuie, apropo de bruma de prestigiu = mizerie.

k. said...

= mizerie, dar mai bine mizerie cu stima de sine, cat de cat, decat mizerie pura. adica proful de latina de 50+ de ani e clar ca nu o sa mai apuce vremuri luminoase cand o sa fie si carturar si imbelsugat, ca asa e viata nedreapta. asa ca de aia ziceam, pentru categoria asta macar sa se mentina prestigiul, si sa nu se instituie deplin stigma aia universal demolatoare a saraciei.

Diana Adela Martin said...

am si eu asfel de cuplu talisman, niste muncitori rebu pe care i-am intalnit de cateva ori. aici