Sunday, July 01, 2007

Cambie

Coboram pe Cambie, si o luam la stanga. Pana sa ajung pe 14 era un salon de manichiura, cu manichiuriste plictisite, apoi venea un salon de tatuaje, unde de fiecare data cand treceam macar un raver fuma in fata magazinului. Apoi urmau mancarurile asiatice. Pana sa ajung la City Square mai era o sala foarte mare de yoga, cu pereti de sticla, unde am vazut pe putin 70 de oameni contorsionati, pe un presulet, cu sticluta de apa langa ei. Yogina principala statea pe un postament si dadea indicatii.

Ajungeam la City Square. Aici m-a lovit prima si prima oara stralucirea nord-americana. Acum mi se pare la fel de familiar ca Billa. Cumparam nimicuri, gen tintenpenuri sau notesuri, apoi mancare, dupa asta ma abateam prin food court sa vad oferta. In general nu ma tenta nimic. Apoi, superb moment, la Starbucks pe terasa, cu o cafea uriasa, care deja nu mi se mai pare asa uriasa, unde fumam, citeam ceva ziar si imi promiteam ca o sa scot cuvintele necunoscute, sau ascultam ce vorbeau oamenii de langa mine.

Spre seara inotam mult, aproape fara sa ma opresc. De la un capat al bazinului se vedea atat de frumos turla bisericii ortodoxe ucrainiene, imi amintea de casa. Dupa ce inotam, faceam un tur al complexului, fumand, apoi ma opream pe banca de lemn si ma uitam la fantana si ma gandeam la tot felul de lucruri.

5 comments:

Anonymous said...

cata draga, ca frumos mai scrii. mi-i dor sa trec sa te iau la cafea pe terasa la clubul presei la amiaza cum mai faceam in alti ani, sint in vacanta. imi aduc aminte ca acolo, cind eram bolnavioara, ti-ai imaginat si i-ai facut portretul, linistita, zimbind si tragind din tigare, omului pe care il voi gasi, si ai avut dreptate. mi-e dor si de ascultatul pe la alte mese, acum am uitat sa mai fac asta, nu stiu de ce, cred ca n-ar distra pe nimeni cum ne-a distrat atunci descoperirea abilitatilor mele. da' oare cind am inceput sa aud? era o ocazie, un festival, ceva :)

Anonymous said...

imi place asta cu cuvintele necunoscute, parca am fi la facultate la seminarul de Texte.

Ionuka said...

doamne, ce recunosc multe din activitatile mele la inceput in america... plimbatul, cafeaua, inotul, ganditul mult mult mult. am o nostalgie cu clipele alea... si acuma le retraiesc prin tine.

k. said...

jane austen> mai trebuie sa spun ca si mie mi-e dor?

michi> Texte... mai stii cand m-o pus sa recitesc textul fara accent ardelenesc in engleza? hihi, si aici tocmai mi s-a spus ca am un accent 'mild'. oare sa fie cel ardelenesc?

ionuka> despre activitatile de inceput vom mai vorbi mult. ma duc azi sa cercetez The Bright Pool, la '1 bloc' de mine.

Anonymous said...

ce frast o mai fi si ala, accent mild?