Tuesday, April 29, 2008

faze

acuma, slava cerului, nu ma mai uit asa de mult la televizor. am trecut si de faza asta, cum am trecut de faza mall (haha, daa), si de faza mancaruri diverse. deci acum deschid rar televizorul, si atunci vesnic gasesc ceva de care sa ma minunez.

am nimerit iar pe canalul multicultural, de data asta la un film romanesc tezist, 'figurantii'. numai ce am auzit vocea ginei patrichi si am stiut ca nu o sa ma pot dezlipi. auzi, dar voi burghezii chiar beti ceai? ce replica, fantastic. totusi m-am mirat ca filmul a fost facut in 1987 si trecuse deja mult timp de la faza cu infierarea regimului burghezo-mosieresc. protagonista filmului era interpretata de mariana buruiana, de care mie imi placea foarte mult, mi-am amintit ca am si vazut-o la bulandra in 'visul' lui ciulei, juca titania. asa incat am cautat despre ea pe net, stiam unele lucruri, ceva gen manastire, si ceva si mai ciudat, ce nu stiu cat e de adevarat, in fine.

cert e ca mi-a staruit in minte vreo jumatate de zi, a doua zi. ma tot gandeam la ea, daca oare mai are talent sau l-a pierdut asa ca actorul din arad devenit revolutionar si apoi super-religios. am vazut ca acum face traduceri la o editura. am gasit un interviu cu ea, pe un blog. daca ce spune acolo asa s-a si intamplat, nu pot decat sa ma minunez cum poate cineva sa se poarte asa de brutal cu cineva fragil. in fine, e un subiect pe care presimt ca o sa ma minunez toata viata.

dupa asta am citit mai mult din blogul acestui om, despre care nu stiu ce sa cred. are ceva de gazetar interbelic, ceea ce e rar in ziua de azi si de asta imi si place. plus, cine mai noteaza undeva oriunde ca a murit wanda sachelarie vladimirescu?

in orice caz, faza cu alergatul tine, 'eu daca nu alerg mor', asa o sa ajung si eu, am alergat pe ploaie - jay jay johanson - si daca o sa patesc ceva o sa aflu inca o data ca nu e bine sa fii obsedat, desi in drumul meu spre Justa Masura cred ca o sa mai patesc multe.

6 comments:

Anonymous said...

Ce mi-a plăcut mie acel film, nici nu ştiu de ce. Avea ceva foarte gay, cu toate penele alea şi cu glam-ul ăla trist şi cu activista flautistă. A fost filmul cu care s-a inaugurat cinematograful Independenţa din Vaslui, acum defunct. Cred că e discotecă acum.

pseudologiaphantastyca said...

Pls contact la arcultro@yahoo.com
Multumesc

k. said...

stingo, ce ma bucur ca iti amintesti de filmul asta, simt asa o solidaritate de nisa. recunosc ca m-a atras si pe mine 'decadenta burgheza' pe care o condamna cu patos filmul.

mai stii momentul de la ceaiul dansant, cand tinerii danseaza si la un moment dat, ca la un semn, 'strang randurile' si incep sa cante un cantec patriotic?

si cuplul gina + stela, artistele, superb.

Anonymous said...

Nu mai ţin minte scena cu cântecul patriotic. Dar le ţin minte pe artiste. Şi, fireşte, pe Dinică, copy/paste după rolul din "Felix şi Otilia", dar excelent nonetheless.

alt.L said...

Acum mi se pare ca e un film pe care l-am vazut in alta viata...

Am cunoscut-o pe Mariana Buruiana spre sf anilor '80. Mergeam des la Bulandra (Gradina Icoanei) si dupa Uriasii Muntilor urcam uneori la ea in cabina. Este o persoana de o bunatate si o gratie sufleteasca incredibile. Facea parte dintre actorii care isi lasau sufletul pe 'scandura' (cum se spunea), nu plamanii. Avea o daruire fantastica. In conversatiile din cabina ei am auzit prima data de parintele Steinhardt, iar cativa ani mai tarziu am putut chiar sa cumpar Jurnalul Fericirii dintr-o librarie.

M-am intrebat de multe ori de ce a disparut din teatru (si viata publica) si m-am bucurat sa citesc acum cate ceva despre ea. Multumesc.

k. said...

si pentru mine a fost la fel, din alta viata. sunt fascinante intruziunile din alta viata in viata de acum. m-a bucurat ce mi-ai spus.