Wednesday, February 06, 2008

in timp ce nu fumam

un complex de factori m-a determinat ieri sa iau decizia ca azi sa nu fumez deloc. nu intentionam nimic maret, faptul nu avea nicio miza, voiam doar sa vad daca pot sa nu fumez o zi si cum ma simt. am fumat totusi 3 tigari azi. as fi fumat mai multe, dar astea 3 chiar mi-au trebuit :) de unde mi-am dat seama ca pot fuma 3 tigari pe zi in conditii normale. insa nici nu asta a fost interesant, ci ca in timp ce nu fumam ma tot gandeam cum e sa nu fumezi si de ce sa fumezi si tot asa. ca sa fac o legatura am incercat sa imi amintesc cum era cand nu fumam. adica in liceu, ca m-am apucat dupa primul semestru din facultate. ce faceam cand as fi putut fuma? stateam pur si simplu. pentru ca da, asta e problema, nu mai stiu cum e sa stau pur si simplu. plus toate ritualurile de tigara, si nu atat ritualurile mele personale, la care as putea sa renunt, insa ritualurile cu ceilalti, fumand. nu stiu de ce mi-a venit in minte cum eram cu V. la avignon, ritualurile de tigara sunt inseparabile de zilele alea. aici nu am ritualuri de tigara cu nimeni, ceea ce face situatia mai usoara, iar la ale mele personale am zis deja ca as putea sa renunt. de aceea, daca lucrurile continua asa, fara deraieri majore, voi fuma 3 pe zi.

astfel mi-am dat seama ca: stau mult mai mult decat credeam, pentru ca pana acuma nu stateam ci fumam; ce multe lucruri fac de fapt cu o mana si trei degete.

25 comments:

Anonymous said...

imi aminteste de mine...acum 4 ani...eu nu stiam cum sa fiu altfel si ce sa fac cu mine si cu mainile si ce sa fac intre timp si cum si de ce si cand si ce-ar fi mai potrivit si cum sa para ca...si cele 50-60 de tigari pe zi ma ajutau sa pretind ca nu exista intrebarile astea, macar in public :-)...si intr-o zi am spus gata si s-a terminat...culmea e ca la intrebari imi raspund abia acum, deci nu era suficient sa ma las de fumat si-atat, dar totusi ma bucur muuuult c-am facut-o, dar recunosc cinstit ca uneori urmaresc oameni care fumeaza pe strada doar ca sa le simt mirosul...inca...:-))

gyrovague said...

off topic - fabuloasa poza din dreapta sus. istoria ei? sau e prea intim?

k. said...

ce, da, ce travaliu, ca vin intrebarile, si inceputul e cu descoperirea miscarilor corpului si constientizarea automatismelor.

(la mine mai e, mi-am amintit, si o chestie culturala asa, ca de cand eram f. mica vedeam in jur intelectualul-care-fumeaza si imi doream sa fiu ca ei, nu poti sa fii intelectual haha daca nu fumezi. desi acuma nu mai cred asta, de fapt nu ma mai intereseaza nici sa fiu intelectual, parca s-a intepenit undeva in cap imaginea aia si e greu sa te desprinzi).

k. said...

gyrovague, poza e din seria Mariaj, realizata de Marian Palie, am scris mai multe in postul Tuesday, January 29, 2008
'All that is beautiful' (mai jos), acolo sunt si linkuri, ma bucur ca iti place. (vezi si comenturile lui marian legate de seria asta).

alexedi said...

asta e si preferata mea (poza).

problema la mine e ca numa cand dorm nu fumez.

Anonymous said...

ciudat, azi m-am hotarit sa ma las de fumat, nu azi ci eventual miine, si acum citesc post-ul tau... si mai am ceva sa-ti spun: cu ce lejeritate dau click pe adresa blog-ului tau!, e fain...

Anonymous said...

this is spooky. dupa gripa de 7+2 zile, aproape ca m-am lasat de fumat: o saptamina de 0 tigari. azi am fumat vreo 7, totusi. faza e ca simt ca nu imi mai trebuie. si, da, mi se pare ca mi se schimba identitatea, fara fumat. si, da, cu intelectualismele: mi-e frica ca, nefumind, o sa devin (mai) proasta.
si-acum tu si Miha vorbiti exact de quitting smoking. au dat americanii cu ceva praf anti-smoking in atmosfera?? :)
oblia-ngrijorata

Anonymous said...

aici, in tara lu' sabot, esti curajos daca fumezi ca te persifleaza toti nefumatorii cum apuca, da' de te simti prost, la mine nu functioneaza ca am statut de'ntelectual, la noi nu se pune... :-)

k. said...

oblia, eu zic ca nu e motiv de ingrijorare. e adevarat ca si mie mi-a fost un pic ciudat sa ma desprind de estetica intelectualului 'invaluit intr-un nor de fum', dar de fapt, sa fim cinstiti, nu e asa. efectiv nu are cum inteligenta sa aiba vreo legatura cu tigara...
plus ca, asa cum spuneam, eu una nu mai tin sa ma identific ca intelectual. asta ajuta :)

k. said...

miha, ciudat da. si seria concidentelor nu se opreste aici.. azi cat fumam a doua tigara ma gandeam, stii ca in statisticile alea, se naste un om la fiecare trei secunde (ma rog aproximez desigur), oare acuma cine se mai lasa de fumat. nu stiu de ce ma ajuta gandul asta. intotdeauna mi-a placut solidaritatea.

si nu stiu daca ti-am mai spus si alte coincidente, ca te cheama ca pe o buna prietena a unui bun prieten, si ea sta tot in olanda acum, si ea are o fetita, si chiar si semanati. trebuie sa rezolvam cumva situatia :)

(ma bucura lejeritatea de care zici)

Anonymous said...

cred ca fumam si pentru ca nu vroiam sa fiu cu adevarat vazuta si ma acopeream cu o perdea groasa de fum, dar vroiam sa fiu macar zarita...pentru ca stiam ca o femeie nu poate fi cu adevarat frumoasa decat atunci cand fumeaza :-)))
hm! un calcul simplu imi spune ca am fumat 5475 pachete de tigari in perioada in care am fost fumatoare. 109.500 bucati. nu puteam sa ma las si eu la 110.000, sa fie rotund...
iar dupa ce m-am lasat, luni de zile am avut un sentiment cumplit de inutilitate si de lipsa de viitor.
alexedi, eu gasisem solutie...ma trezeam din cand in cand si mai fumam un pic...

alexedi said...

:))))))

(in fine, am exagerat un pic. ca la birou ies pe balcon, asa, cam din ora juma in ora juma)

(50-60?!?!??!? CERULE!)

k. said...

eu cred ca si alex se mai trezeste ca sa fumeze :)

draga :-) you are so honest, lovely. who are you?

alexedi said...

imi inchipui ca oblia era, nu?

cata: eu NU ma trezesc sa fumez!!! somnul e somn, somnul e sfant, somnul e prea putin. mi-e somn.

alexedi said...

a nu, ca oblia gripata fumeaza, pardon. mi-e somn.

Anonymous said...

Sunt Livia :-), mereu confundata cu altcineva. Alexedi stieee :-)
Si da, sunt onesta. Iata inca o dovada de spus adevarul: mi-e tare drag de voi :-).

alexedi said...

hahahaha
hahahaha

Anonymous said...

Eu am ajuns la concluzia că fumatul e ca mecdonalţul.

k. said...

adica cum? detaliaza te rog. chiar asa: acuma fumezi? eu la tine niciodata nu stiu.

Anonymous said...

Nu, nu fumez. Dar fumatul e ca mecul, ştii că e ca pula dar are gust ca lumea. (Până te săruţi cu cineva care tocmai a fumat / a mâncat de la mec. Aferim.)

k. said...

si nici nu tre sa te saruti cu cineva care tocmai a fumat, ajunge sa intre pe usa in incaperea unde esti si tu.

la asta ma gandeam si eu, cu paralela, da nu eram sigura.

numai ca fumatul nu ingrasa !! asa ca 1-0 pentru fumat.

Anonymous said...

Da, dar face pielea pământie şi dinţii galbeni. 1-1

k. said...

vai, apropo, e aici un pachet (pe fiecare iti arata o consecinta a fumatului) in care se prezinta in toata oribilitatea lor dintii galbeni. daca ma prind la timp returnez pachetul si rog sa imi dea 'another one without the teeth'.

Anonymous said...

Şi ce primeşti în loc de dinţi? Plămâni negri?

k. said...

primesti si plamani negri si mai primesti si impotenta reprezentata comic printr-o tigara si mai primesti multe, insa toata sunt cat de cat ok, pentru ca nu-s foarte clare, mai putin aia cu dintii, care e FOARTE CLARA.