Wednesday, March 14, 2007

Chestionarul lui Proust

Cu intarziere, raspund invitatiei lansate de Oblia, de a completa chestionarul lui Proust. (Un bun exercitiu de selectare-triere-autoapreciere, la capatul caruia mi-am dat seama ca: nu imi place nici un fel de pasare, ca imi plac toate florile, ca nici nu imi pot imagina cum as vrea sa mor, si nici care ar fi pentru mine cea mai mare nenorocire, ca nu am vreun ganditor preferat). Ce a ramas...

1. Principala mea trăsătură: interioritatea
2. Calitatea pe care doresc să o întâlnesc la un bărbat: bunul-simţ
3. Calitatea pe care o prefer la o femeie: bunul-simţ
4. Ce preţuiesc mai mult la prietenii mei: subtilitatea
5. Principalul meu defect: indecizia
6. Îndeletnicirea mea preferată: cărţi/filme/muzică/teatru
7. Fericirea pe care mi-o visez: să stau într-o cameră mică dintr-o casă mare cu Ionuka şi cu prietenii mei şi sa citesc, să mă uit la filme, să scriu, să văd filme, să vorbim, să mă uit pe geam
8. Care ar fi pentru mine cea mai mare nenorocire: -
9. Locul unde aş vrea să trăiesc: oriunde în casa de la punctul 7, numai să nu fie foarte frig sau foarte cald
10. Culoarea mea preferată: alb
11. Floarea care-mi place: toate
12. Pasărea mea preferată: -
13. Prozatorii mei preferaţi: Gabriel Garcia Marquez, Virgina Woolf, Marguerite Yourcenar, Knut Hamsun, Nina Berberova, Herman Hesse, Henry de Montherlant, D.H. Lawrence, Julian Barnes, Philip Roth, Aglaja Veterany
14. Poeţii mei preferaţi: Ion Caraion, Emil Botta, Shakespeare, Emily Dickinson, Pablo Neruda, Paul Verlaine
15. Eroii mei preferaţi din literatură: Hamlet (Hamlet de Shakespeare), Ignatius J. Reilly (Conjuraţia imbecililor de John Kennedy Toole), Calliope Stephanides (Middlesex de Jeffrey Eugenides), Holden Caulfield (De veghe în lanul de secară de J. D. Salinger), Venedikt Petrovici (Underground de Vladimir Makanin), Florentino Ariza (Dragoste în vremea holerei de Gabriel Garcia Marquez)
16. Eroinele mele preferate din literatură: Jeni Acterian (Jurnalul unei fiinţe greu de mulţumit de Jeni Acterian), Ursula (Un veac de singurătate de Gabriel Garcia Marquez), Jane Eyre (Jane Eyre de Charlotte Bronte), Sue (Jude neştiutul de Thomas Hardy), Smilla (Cum simte domnişoara Smilla zăpada de Peter Hoeg), Maggie Tulliver (Moara de pe Floss, George Eliot).
17. Compozitorii mei preferaţi: J.S. Bach, George Enescu, Tellemake, Philip Glass, Antony Hegarty, Angelo Badalamenti
18. Pictorii mei preferaţi: Tonitza, Pallady, Vermeer, Modigliani, Schiele, Ingres, Renoir, Sisley
19. Eroul meu preferat din viaţa reală: -
20. Ce urăsc cel mai mult: lauda de sine
21. Calitatea pe care aş vrea s-o am din naştere: îndrăzneala
22. Cum aş vrea să mor: -
23. Greşelile ce-mi inspiră cea mai mare indulgenţă: cele din timiditate
24. Deviza mea: ‘Trăiţi îngrijit’ (Doina Cornea)
Cele trei întrebări adăugate de Oblia:
25. Gânditorii mei preferaţi: -
26. Mitul meu preferat: Orfeu şi Euridice
27. Atleţii mei preferaţi: Roger Federer

Mai departe, către Ionuka, flu_viu, stingo

7 comments:

Ionuka said...

hmmm... o sa raspund. pare greu. cere multa introspectie. dar o sa raspund, cum nu. Imi plac personajele tale preferate.

Anonymous said...

foarte frumos! :))) maggie tulliver, uitasem :)

Anonymous said...

1. Principala mea trăsătură: sensibilitatea
2. Calitatea pe care doresc să o întâlnesc la un bărbat: fragilitatea
3. Calitatea pe care o prefer la o femeie: tacerea
4. Ce preţuiesc mai mult la prietenii mei: rabdarea
5. Principalul meu defect: sensibilitatea
6. Îndeletnicirea mea preferată: privitul
7. Fericirea pe care mi-o visez: sa ma fac transparent/invizibil
8. Care ar fi pentru mine cea mai mare nenorocire: [...)
9. Locul unde aş vrea să trăiesc:singur in acea capela de o persona in virful muntelui undeva linga Blaj
10. Culoarea mea preferată: mov
11. Floarea care-mi place: *
12. Pasărea mea preferată: @
13. Prozatorii mei preferaţi: Herman Hesse, Aglaja Veterany
14. Poeţii mei preferaţi: Paul Celan
15. Eroii mei preferaţi din literatură: Telemachus
16. Eroinele mele preferate din literatură:
17. Compozitorii mei preferaţi: BACH, http://www.myspace.com/lodz , www.myspace.com/tellemake,
18. Pictorii mei preferaţi: etc,Schiele, etc
19. Eroul meu preferat din viaţa reală: Papa Benedict al XVI-lea
20. Ce urăsc cel mai mult: raul
21. Calitatea pe care aş vrea s-o am din naştere: linistea
22. Cum aş vrea să mor: in liniste
23. Greşelile ce-mi inspiră cea mai mare indulgenţă: cele facute din dragoste
24. Deviza mea: Dior not War
Cele trei întrebări adăugate de Oblia:
25. Gânditorii mei preferaţi: Tereza de Lisieux, Miguel de Unamuno,Francisc de Sales, Nikolai Berdiaev, Bernard de Clairvaux, Ignatiu de Loyola...
26. Mitul meu preferat: Pesterii, Sisif
27. Atleţii mei preferaţi: Doina Melinte

flu_viu

Ionuka said...

am raspuns.

pui mic, casa noastra e destul de mare, cred. ce fain ar fi sa fii aici!

k. said...

intr-o camera mica, o da.

Anonymous said...

si eu care ma pregateam deja sa-ti pun la dispozitie casa.. hai sa te-mpartim atunci. Cand veniti la Arad, tu cu Ionuka stati la mine, cand mergi in America stai la Ionuka. La mine o sa fie si Alex, cu drumurile lui intre jacuzzi si sala de proiectie :).

alexedi said...

:O sala de proiectie?
si: cand mergem in america, nu "cand mergi in america".