Monday, September 24, 2007

Intruziuni

Pe la 1 noaptea, incercand sa adorm, butonam plictisita la televizor, neasteptandu-ma la nimic in afara de reclame, teleshopping sau stiri, cand descopar pe canalul Shaw Multicultural, pe care nici nu stiam ca il am, filmul 'Dupa-amiaza unui tortionar', pe final. Apoi a urmat 'Memorialul durerii', un episod pe care chiar l-am mai vazut, cutremurator, ca toate de altfel, despre decimarea elitei intelectuale si politice romanesti in '50. Inconfundabila voce a Luciei Hossu Longin, incarcata de revolta, a rasunat in puterea noptii intr-un oras nord-american care numai treaba asta nu o are.

Azi intr-o redactie de ziar, simtindu-ma eu probabil in elementul meu, m-am trezit raspunzand cu un 'Da' sonor la intrebarea unui, ca sa zic asa, coleg.

Seara, coboram dealul, ploua marunt, plasele ma taiau la maini si, peste toate astea, in casti trebuia sa ascult o melodie pe care simteam ca nu o mai suport, dar nu aveam ce face, nu aveam nicio mana libera sa schimb melodia sau macar sa imi smulg castile din urechi, iar tevatura de a lasa totul pe jos pentru a-mi elibera mainile era prea mare. Si nu se mai termina oribilitatea aia. Fara sa imi dau seama macar, pe strada aproape pustie, am slobozit un lant de 'm__e, p__a masii, p__a mea', pana cand s-a sfarsit idiotenia.

5 comments:

Anonymous said...

Haha! Da, si eu sint foarte usurata cind pot sa zic vreo doua pe romaneste si stiu clar ca nu ma intelege nimeni. Asta la servici, ca pe strada nu garantez :). Si de raspuns in romaneste mi se mai intimpla uneori. Ieri a sunat cineva care a cerut cu mine si a al carei accent parea romanesc, asa ca am raspuns relaxata "Da, eu sint". M-a luat pe spaniola :). Oh boy!

k. said...

injuratura abia aici isi implineste adevarata savoare, si nu pentru ca nu te intelege nimeni, ci pentru ca tu nu auzi asta toata ziua.

Ionuka said...

da ce piesa era?

Simona said...

Da, corect. Sint recunoscatoare ca nu ma asalteaza mitocania din toate partile, cum se intimpla in Romania. Eu bomban pentru mine cind ma enervez, ceea ce oricum aici se intimpla mult mai rar decit acolo. That said, in rarele ocazii de bombanit, ma bucur ca nu intelege nimeni ce zic :).

k. said...

ionuka, era, acuma vad, Second Hand Smoke, de la Slowblow, care in mod normal imi place (Slowblow).

simona, si eu sunt recunoscatoare ca nu ma mai frec de mitocania agresiva. de fapt, de trei zile, sunt intr-o FAZA recunoscatoare. ce se tot succed fazele.