Friday, August 31, 2007

'What Not To Wear'

Mai nou nu ma pot dezlipi de o emisiune tv, numita 'What Not To Wear'. La inceput mi-am zis sa ma uit ca sa imi insusesc vocabularul la zi din domeniul modei. Treptat a trebuit sa admit ca ma intereseaza emisiunea in sine. (Din cate imi amintesc am vazut emisiunea asta sau alta similara si in romania, dar nu am staruit).

Scenariul e cam acelasi de fiecare data. Ii avem pe cei doi stilisti, Clinton si Stacy, un fel de politisti ai stilului, ironici si malitiosi, dar desigur bine intentionati. Apoi victima, o tanara obisnuita dar clar depasita de exigentele vestimentare, lipsita de cel mai elementar discernamant in privinta aspectului ei si total dezinteresata de felul in care arata. Misiunea celor doi stilisti este sa o indrume in alegerea garderobei optime si sa scoata tot ce e mai bun din ea. Aceste fete trec prin toate umilintele posibile, pentru ca in final sa straluceasca: li se filmeaza in secret garderoba in tot ce are ea mai jalnic, isi privesc familia si prietenii plangandu-se de cat de sleampata este desi e o fata atat de buna si frumoasa, suporta sarcasmele celor doi stilisti, indura chinurile confuziei si neajutorarii in magazinele new-yorkeze, oglinzile din cabinele de proba, complexele si frustrarile. E un proces dureros de desprindere de vechiul eu, dar stii ca la capatul lui, de fiecare data, se va revela o fiinta cu totul sclipitoare. Tanara, acum stralucind in toata splendoarea ei, revine in mijlocul familiei si prietenilor, care plang de bucurie si o aplauda. Apoi o vedem pe strada, plimbandu-se in diverse tinute, radiind incredere in sine.

Poate ca tonul acestei relatari pare un pic ironic, desi nu mi-a fost in intentie. Emisiunea asta chiar ma emotioneaza. E ceva tulburator in orice om care se descopera pe sine. E unul din lucrurile care nu inceteaza sa ma miste: sa vad cum oamenii se descotorosesc de balastul in care zaceau si scot la lumina ce au ei mai bun si mai frumos. Alchimie, baby.

7 comments:

alexedi said...

Cu varianta Nikita, care este sfasietoare.

k. said...

nu stiu. care varianta Nikita? daca e la ce ma gandesc eu, da, e sfasietoare.

Anonymous said...

Hm. Îmi imaginez că-mi filmează cineva dulapul fără voia mea şi că toţi prietenii zic despre mine că mă îmbrac ca pula. Nu cred că mi-ar pica prea bine.

Şi chestia asta cu transformarea e tricky. Trebuie să vrei şi tu să te transformi, nu?

k. said...

da, cu transformarea e o alta poveste. majoritatea vor sa se transforme, dar cand e sa treaca la fapte, fie nu sunt in stare, fie isi dau seama ca de fapt nu vor. (se plange mult cand, cu gesturi teatrale, stilistii le arunca la cosul de gunoi vechile haine). asa ca cei doi stilisti trebuie sa lupte si cu rezistenta pe care o opun fetele. dar de fiecare data resuesc sa le transforme. happy end.

Ionuka said...

ce fain ar fi cineva sa ajunga pe blogu lu cata cautand pe google "ma imbrac ca pula"

k. said...

haha, o sa urmaresc

Anonymous said...

Cu diacritice, eventual.