Saturday, March 22, 2008

ne citea si ne ducea la padure

acum am amintiri punctuale care uneori ma devasteaza. (amintirile sunt importante pentru ca ele fixeaza ceva, ordoneaza ceva, astfel incat sa stii ce ti s-a intamplat, sa construiesti 'o viata'). la finalul unui film au pus 'imperialul' de beethoven si mi-am amintit imediat cum eram cu mama si cu ionuka in camera de zi, care acum, am vazut poze, mi se pare foarte mica, dar e relativ, stiti, si oricum nu conteaza, ascultam 'imperialul' si mama ne explica ce se intampla. noi eram mici si mama voia sa 'ne deschida simturile', ne citea si ne ducea la padure. stia ca noi, cum eram mici, nu putem percepe 'imperialul' dar voia sa cunoastem bucuria asta si de aceea ne explica ce se intampla. cand l-am auzit acum, pe neasteptate, deci nu eram pregatita dinainte pentru aceasta emotie, mi-a revenit acel moment, erau de fapt mai multe, dar toate cam la fel. m-a devastat. m-a devastat pentru ca, in continuare, nu stiu unde se duc acele momente, ce se intampla cu ele. care e legatura pe care o au cu ce se intampla acum, daca au vreo legatura. asta e, de fapt, nu stiu daca au vreo legatura, in general nu stiu daca lucrurile care se intampla in timp au vreo legatura unele cu altele. inclin sa cred ca nu au, mai ales aici, unde lucrurile nu par a avea legaturi intre ele.

oricum asta se intampla destul de des, seara, sau si ziua, pe strada, cand imi vin amintiri cu care nu stiu ce sa fac, si asta ma devasteaza, cum ziceam.

10 comments:

Anonymous said...

Oarecum off-topic ("foarte oarecum, dar în fine"): Azi m-a apucat un dor nebun de tine în timp ce făceam flotări.

k. said...

this keeps me alive.

(ma bucur de flotari)

Anonymous said...

azi, ducandu-i pe horia si ana la gara cu masina si luand-o prin spate pe linga blocul tau, am zis: 'aici a stat catalina' nu stiu ce mi-o fi venit sa formulez asa, poate asa si e...

Ionuka said...

stiu cata. adica stiu momentele alea cand eram cu mama si imperialul. si stiu intrebarea asta. io ma intreb adesea unde se duc toate simtirile astea ale omului, care vin, importante, si se duc se duc si nu mai conteaza. e foarte ciudat.

alexedi said...

dada, momentul 'click'. si deodata esti strivit. stiu ce spui.

Diana Adela Martin said...

cand eram mica obisnuiam uneori sa scriu la marginea unei file de carte sau a caietului de scoala ziua, ora, secunda respectiva. mi se parea ca e un mod prin care fortez niste senzatii sa ramana acolo. ca si cand ar fi posibil sa te intorci la 10 martie 1994 ora 20.35 si 16 secunde si sa SIMTI CLAR, exact ca atunci, ca ai citit ceva frumos.
eu am gramezi, maldare de amintiri. cred ca de aceea ma simt atat de mult copil si atat de mult adolescent: ma uit in urma

k. said...

jane austen > nu stiu cum e dar eu fix invers si acuma ma trezesc zicand seful meu filip :)

ionuka, alexedi > noi sa facem tot posibilul ca ele sa conteze da?

diana > am si eu maldarele, ele sunt chiar ok, nu ma devasteaza pentru ca stiu dinainte ce o sa gasesc in ele si o fac pentru ca eu vreau intr-un anume moment. insa astea spontane madlenice ma devasteaza pe mine.

Anonymous said...

Madlenice, exact. Care te lovesc în plex când ţi-e lumea mai dragă şi-ţi spun că lumea e în altă parte sau, mai rău, în trecut.

k. said...

exactly.

alexedi said...

brrr, da. in trecut. in trecut sau in alta lume in care ai fi putut (sau altii zic 'ai putea') fi.