Thursday, January 25, 2007

Zece minute suspendate

Ma urc in tramvai. Ochesc un loc. Nu ma reped la el, nimic nu tradeaza dorinta mea imensa de a sta jos. Ma asez. Urmeaza zece minute suspendate. Zece minute in care nu am ce sa fac, nu sunt obligata sa fac nimic, pentru ca nu pot sa fac nimic. Ma gandesc, pentru a nu stiu cata oara, ca in tramvai e ca-n viata: nu iti poti vedea in deplina pace de tine, de lucrurile care conteaza cu adevarat, decat daca stai jos; altfel, esti mereu preocupat sa iti gasesti un loc pe scaun. Intelegeti ce vreau sa spun. Ma uit in jur, sa vad daca nu ma pot pierde in vreo biografie inchipuita. Nu prea pot. In fata mea, o femeie tipic romanca, cu un breton cret, carunt, iesind de sub o caciula movulie GAP, vorbeste si tot vorbeste cu o alta femeie, care sta cu spatele la mine. In dreapta mea, doi surdo-muti, cred ca barfesc. Ii epuizez rapid. Ma uit atunci sa vad daca nu stranuta sau tuseste careva si trebuie sa ma feresc. Nimeni. Incep sa ma gandesc la ale mele. Ma gandesc cum ar fi sa fiu om de actiune. Nu imi dau seama prea bine cum e asta, insa am niste scenarii cand zic om de actiune. Automat derulez unul, deja exersat. Sunt acasa la mine, in piata garii, si coordonez o echipa de mesteri. Sparg peretii, zugravesc, gletuiesc, ce mai, refac toata casa, timp in care eu ii supraveghez si le dau indicatii. Sunt ferma si amabila totodata. Le dau si cafea si le fac si senviciuri la pranz. Alt scenariu mi se impune. Am o afacere in care eu invart foarte multa marfa, pe care o transport cu tiruri prin europa. Import. Toata ziua vorbesc la telefon, ma enervez, ma ocup ca marfa sa ajunga unde trebuie, la timp, sa fie platita. Nu prea stiu ce altceva mai e de facut aici. Scenariul se intrerupe din lipsa de informatii. In orice caz, cuvintele cheie sunt 'tiruri', 'marfa' si 'telefon'. Imi vine sa rid. Normal. Si pufnesc un pic, mai mult zambesc, apoi ma uit discret in jur sa vad daca cineva m-a vazut. Nu. Apoi, nu stiu cum, imi vine in minte vorba unui voda (Lapusneanu?) 'Daca voi nu ma vreti, eu va vreau'. Ce mentalitate. Apoi aud fara sa vreau o conversatie intre doua femei mai in varsta. Doamne, ce se mai lauda fiecare. Mi se face greata. Si gata cele zece minute suspendate. Cobor din tramvai.

8 comments:

alexedi said...

Cata. Cata!!

Anonymous said...

De ce oare mi se pare mie ca ma regasesc in toate scenariile tale de actiune? Catalina!

Anonymous said...

Şi eu te-am regăsit, miks...

Cătă, you had me at "Import."

alexedi said...

'ai ma stingule, si eu cat am muncit azi pe mess ...
michii, ce sa imi iau, jaluzele din alea armonica sau rolete (adica bucati de material simple, rulate, in stil japonez)?

Anonymous said...

varianta b: ia-ti rolete, sau cum le zice, din bambus.

Anonymous said...

"Si totul a culminat cu o petrecere la discoteca! Cu muzica usoara, prieteni si voie buna![ :)) ] (La telefonul de Z.PP, si O..N.E bateria se descarca repede); Am plecat mai devreme, sa le pun la incarcat, sa pot coordona transportul de dimineata(!)"
==>>Faaaaina' treaba!

.raoul said...
This comment has been removed by the author.
.raoul said...

da, ma incurca si pe mine tramvaiul spre scoala. am doua solutzii pe care le aplic. orice sa nu gandesc la alea alea. daca am timp schimb trei autobuze cu toate ca am tramvai aproape direct pana la usa scolii. si asa ma gandesc mai mult daca o veni 'buzele sau tra sa astept si am timp de tzigara, ori variabila doi joc solitaire pe mobil. Ca doar s-au inventat jocurile pe mobil cu un scop 8ca si ipod cu video, ziarele de bulevard, podcasturile sau alea gen 24h cu poze multe si "coloane" ala SATC. Orice sa ne keep entertain de la corvoada complexele. God bless the industry!